Toekomst voor retail?

Algemeen 042De retail luidt de noodklok. De veranderingen zijn groot – maar zijn ze dat al niet 60 jaar? Neem de kruideniers, die rond 1960 kennis maakten met ‘zelfbediening’. In de jaren daarop zijn ze nog 3 keer radicaal opgeschaald.
En de bewinkeling in Jorwerd? Die is weg; maar de grote dorpen hebben een breed aanbod.
Er is sprake van een transitieperiode – als het wiel al ooit heeft stilgestaan. Mijn idee? De consument wil nog dezelfde strekkende meters ‘wandeling door de stad’ en evenveel ‘etalages en voordeuren’ als nu. Het aantal vierkante meters daar áchter mag veel lager, die voegen onvoldoende toe.  De stad ingaan blijft leuk, en het grote dorp blijft een ontmoetingsplek.
Maar de stad, het dorp, de beleggers, de ketens en de winkeliers moeten nog wel wat stappen nemen.

Goeie ondernemers hebben zin in meeveranderen: surfers die de goeie golf pakken!

DE BLOGS OVER RETAIL STAAN LINKS (op mobiel: onder). SURF ER MAAR EENS DOORHEEN…
VEEL LEESPLEZIER

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.