Toekomst voor retail?

Algemeen 042De retail luidt de noodklok. De veranderingen zijn groot – maar zijn ze dat al niet 60 jaar? Neem de kruideniers, die rond 1960 kennis maakten met ‘zelfbediening’. In de jaren daarop zijn ze nog 3 keer radicaal opgeschaald.
En de bewinkeling in Jorwerd? Die is weg; maar de grote dorpen hebben een breed aanbod.
Er is sprake van een transitieperiode – als het wiel al ooit heeft stilgestaan. Mijn idee? De consument wil nog dezelfde strekkende meters ‘wandeling door de stad’ en evenveel ‘etalages en voordeuren’ als nu. Het aantal vierkante meters daar áchter mag veel lager, die voegen onvoldoende toe.  De stad ingaan blijft leuk, en het grote dorp blijft een ontmoetingsplek.
Maar de stad, het dorp, de beleggers, de ketens en de winkeliers moeten nog wel wat stappen nemen.

Goeie ondernemers hebben zin in meeveranderen: surfers die de goeie golf pakken!

DE BLOGS OVER RETAIL STAAN LINKS (op mobiel: onder). SURF ER MAAR EENS DOORHEEN…
VEEL LEESPLEZIER

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s